Himalaya Herbals Arındırıcı Neem Özlü Yüz Yıkama Sıvısı

Herkese selam! :)

Mezuniyetti baloydu derken uzun bir süre blog paylaşımlarıma ara vermiştim. Şimdi bu arayı yine uzun süredir severek kullandığım Himalaya markasına ait Normal ve Yağlı Ciltler için yüz yıkama jelinden bahsederek kapatacağım. :)


Çok duyduğum bir markaydı ama daha önce merak edip kullanmamıştım. Ta ki Korupark Gratis açılışına özel indirime kadar :))

Daha önce tanışsaymışız demiyor değilim.

Öncelikle içeriğinden bahsedelim.

• Paraben, SLS/SLES ve Fitalat içermez.
• Sabun içermez.
• Neem özü ve Zerdeçal içerir.

Paraben Nedir?

Parabenler hem zehirli hem de toksik özelliği taşırlar. 
Deride egzama gibi tahriş ve alerjik tepkimelere neden olurlar. Ayrıca parabenler vücutta östrojen hormonunu taklit eden madde olarak da bilinmektedirler.

SLS / SLES Nedir?

Sodyum laureth/lauril sulfat bir yüzey aktif madde ve emilgatör olarak, tüm şampuanlarda, diş macunlarında, vücut yıkama temizleme, sıvı el sabunlarında, çamaşır deterjanlarında, makyaj malzemelerinde ve daha pekçok binlerce kozmetik ürünlerde kullanılmaktadır. 


SLES/SLS hindistan cevizi kaynaklı doğal bir kimyasaldır. SLES/SLS’de gerçek sorun üretim yönteminde(etoksilasyon), kansorejen olan 1,4 dioksan ile kontamine olmasıdır.


Kanser, hormon bozulması, göz bozulması, saç dökülmesi, ciltte kuruluk ve aşırı cilt hassasiyeti olası etkileri arasında gösteriliyor. 



Fitalat Nedir?


Genellikle plastiklerin esnekliğini arttırmak için kullanılmaktadırlar. Plastiklere eklendiklerinde uzun polivinil moleküllerin birbirleri üzerinde kaymasına izin verirler. Suda çözünürlükleri düşük, yağda çözünürlükleri yüksektir. Kanserojen özelliğe sahiptirler. Kanserden kısırlığa, karaciğer ve böbrek hastalıklarından solunum yetmezliği ve astıma kadar etkileri bulunmaktadır.

Neem Özü ve Zerdeçal'ın Yararları

Neem ağacı Hindistan alt bölgelerinde ortaya çıkan antik bitkisel tedavide kullanılan antik bir sağlık bitkisidir. Bu bitki ülkemizde Yalancı Tespih Ağacı olarak biliniyor. 

Diş bakımından tutun, ülser tedavisine kadar her yerde kullanılan bir bitki Neem bitkisinin ateş düşürücü, mantar önleyici,kan şekeri düşürücü ve idrar söktürücü etkilerinden bahsetmek istiyorum. Tabi bizim işimize yarayan bu kısım değil :)

Zerdeçal ise hepimizin bildiği annelerimizin, ninelerimizin sıklıkla kullandığı bir bitki. Ülkemizde yetiştirilmiyor.
Sinirleri uyaran, iltihap gideren, toksik maddelerin vücuttan atılmasını sağlayan ve daha sayamadığım birçok faydası olan Zerdeçal, Neem bitkisi ile birlikte muhteşem bir ikili olmuş.



Nemli yüzüme masaj yaparak yedirdikten sonra yüz temizleme süngerimle peeling etkisi veriyorum ve double freshlik hissediyorum.

Gelelim bendeki etkilerine;

Sabah akşam rahatlıkla kullanıyorum.
Yüzümün temizlendiğini "tam anlamıyla" hissediyorum. Öyle böyle temizleme değil. Tam anlamıyla.
3-4 gün üst üste kullandığımda ağız kenarlarımda kuruluk yapıyor o yüzden 1-2 gün ara verip kullanıyorum.
Sivilce lekelerinin hafiflediğini ve yüzümün sık yağlanmasını önledi diyebilirim.

Güzel bir yüz temizleme jeli arıyorsanız bir şans verebilirsiniz.Sanırım 10 ₺ civarlarında almıştım indirimdeyken. 

Ama şunu eklemekte fayda var. Bana iyi gelen herkese iyi gelmeyebilir :))

Ürünün arka kısmındaki içeriklerle hoşçakalın diyorum mutlu hafta sonları :)



Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Balköpüğü Mağazası'ndan Doğal Bakım Ürünleri İncelemesi

Highgenic Güçlü Yağ Çözücü

Splat Professional White Plus Diş Macunu