Bursa Evleri


   Herkese iyi pazarlar efendiiiiim :) Bugün kitaplığımı düzenlerken babamın pek kıymetli Bursa dergilerinin kitaplığın alt raflarında olduğunu fark ettim ve ilgimi en çok çeken dergiye yöneldim. Dergi; kocaman bir "Eski Bursa'ya Son Yolculuk" başlığıyla ve "eksi" sıfatının baya baya hakkını veren fotoğrafların kolajıyla gerçekten ilgi çekiciydi. Sayfaları karıştırırken "Bursa Evi" konusuna takıldım kaldım ve Bursalı olan-olmayan, Bursa evlerinin özelliklerini bilen-bilmeyen tüm arkadaşlarımla bu renkli bilgiyi paylaşmalıyım dedim.

   Bursa evleri genellikle tek ailelik evlerdir. Dörtgen parseller üzerine kuruludur ve daima ağaçlı ve çeşmeli bir bahçeye sahiptir. Ev genel olarak iki ana yapıdan oluşur. Yalnızca zemin kattaki banyo ve tuvaletler birinci, ve bazen ikinci kattaki gerçek konut.

   Mutfak her zaman ayrı olup, servis odaları içinde, hela, kiler ve hizmetçi odasıyla birlikte bahçeye bakar. Evin yaşam ve faaliyet merkezi sofadır. Sofa: ahşap merdivenin yer aldığı, evin kalanını ferahlatan alandır. Çoğunlukla bahçeye bakan balkona açılan, çeşmeler ve divanlarla bezeli sofa son derece keyifli bir alandır. Sofadan, erkeklerin ve konukların dairesi selamlığa ve ailenin mahrem yaşamına ayrılmış hareme geçilir.


    Boyalı kapaklarıyla gömme dolaplar ve nişler bütün duvarları kaplar. Nefis şömineler, renkli küçük sabit cam bölmeler, desenli ve boyalı ahşap tavanlar, güzel halılar, son derece sade mobilyayı bütünler.


    Yola doğru kapalı olan Bursa evi, aile yaşamının sakinliğini, sessizliğini ve içtenliğini, gölgeli bahçeden, bahçedeki servi, çınar ve çeşmelerden, kanepelerden, kaldırım döşeli yolların taşlarından talep eder. Buna karşılık konut, yol üzerinde güneş ışığının içeri girdiği tek tük küçük pencereler dışında duvarla örtülü ve kapalı zemin katının üzerinde, asma balkonlu çıkıntılı yapıların sonsuz ve çeşitli dizgisiyle uzayıp gider.


    Üst kat planı, zemin kat planından bütünüyle özgür ve bağımsız olduğu söylenebilir. Zemin kattan yalnızca zorunlu dayanak noktalarını kabul eder.

*Bu yazı dizisi; Bursa'da Yaşam Dergisi'nden alıntıdır. 
  Luigi Piccinato "Bursa Planı Deneyimi"

Yorumlar

  1. Güzel bir yazı teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Burada doğup bursada büyüdüm...Şu anda Denizlide yaşamaktayım ve Bursa gerçekten özel bir şehir...yakında geleceğim yine:) Bursayı kalemine alman etkileyici oldu benim için:) takibine aldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook özel bir şehirdir Bursamız :) teşekkür ediyorum.. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Balköpüğü Mağazası'ndan Doğal Bakım Ürünleri İncelemesi

Highgenic Güçlü Yağ Çözücü

Splat Professional White Plus Diş Macunu